Sunday, November 29, 2009

UBI REBUS DAN KOPI 'O' ...DI MC'D KERTEH

PETANG 24 NOVEMBER 09

dah lama grup ni tak makan bersama kat kerteh. mungkin masing-masing sibuk. kebetulan pula 'shift' masing_masing dah tak sama macam dulu. jedi pula duk ulang alik ke labuan. dan hari ini, 3 ari menjelang aidiladha kitaorang dapat berkumpul dan makan sama-sama. dah lama beb tak makan besar. aku,amid,bucit,jali,haris dan bond. cuma yang takde pok mat dan awe. hari ni juge buat pertama kali 'DIA' ada bersama dalam grup ni tanpa kehadiran sahabat tercinta arwah matmin. dah 24 ari matmin pergi menemui PENCIPTA-NYA. AlFatihah.

kehadiran 'DIA' sememangnya mengubat rindu kami terhadap arwah. dan sememangya 'DIA'pengganti arwah dalam grup ni. kerusi last di hujung meja yang 'DIA' duduk adalah kerusi yang selalu arwah duduk. gurau dan senda pada hari ni adalah sama seperti hari-hari yang dilalui sebelum ini.

aku betul-betul berharap,seperti mana harapan kawan-kawan dalam grup ni agar 'DIA' menjadi pengganti arwah dalam meneruskan persahabatan dan silaturrahim. aku berdoa padA ALLAH agar 'DIA' tidak akan lari jauh meninggalkan kawan-kawan dalam grup ni setelah kami kehilangan sahabat tercinta. Ya ALLAH buka lah pintu hati 'DIA' agar tidak lari jauh.



*perjalanan yang panjang KERTEH-JERTIH dan JERTIH-KETEREH*
*terima kasih pok mat, kakak dan haziq sediakan mee rebus, teh 'O' dan ruang solat*

2 comments:

semut merah said...

aku pun turut serta program tanpa dirancang ubi rebus kopi o kat mcd...mkn besar sampai kembung perut aku..harapan aku agar program seumpama akn ttp ade dgn seorang ahli baru ttp bersama;;dn tidak pergi ke dunia asing...

sm

blackroses said...

same ler kite..setelah hmpir 3 minggu xmkn dengan byknyer, akhirnye kmbali seperti biase..thnks frenz..nti kite mkn bsr lagi..bak kate mgkuk ayun"jum abiskan duit yg bersepah itu"